Аниматор Дэн Перри, ранее работавший в компаниях Zenimax, Firaxis и Volition, предложил поддержать начинающих сотрудников игровых студий и рассказать о своих ошибках на рабочем месте.
Для начала дискуссии Перри привёл несколько собственных примеров.
Dan Perry @Danim8tion
1. Day one of my second AAA gig, I crashed the test server for the whole studio with a corrupt file. Boss laughed.… https://t.co/8MokFYE33j
Dan Perry @Danim8tion
4. I once spent a week working on the exact same thing another animator was assigned. Still unsure who was really a… https://t.co/0hZKMYn0Ci
Dan Perry @Danim8tion
While I could go on and I’ll probably add more if this gets popular at all, the important part is that I’m still ma… https://t.co/YmmDMi0xPx
Тема привлекла внимание пользователей Твиттера, после чего многие поделились своими собственными рабочими историями.
Например, дискуссию заметил ведущий аниматор лондонского подразделения компании Industrial Light & Magic, занимающейся созданием визуальных эффектов к фильмам, Кил Фиггинс.
Kiel Figgins @KielFiggins
@Danim8tion 1) First job, deleted the game on P4 2) Another animator and I built and implemented our own character… https://t.co/KtUcfGjZQZ
Художник и моделлер Алексис Боуг рассказала забавную историю, лишь косвенно связанную с разработкой игр.
Alexis Bogue @SACTigerfeet
@Danim8tion I changed all the live Facebook ads in aws from png to jpg thinking I was helping since we just decided… https://t.co/pnvkXG5HXD
Поучаствовал и художник Rise of the Tomb Raider Деррик Барт, ранее работавший в Electronic Arts.
Derrick Barth @derrickbarth
@Danim8tion 1. Was working at a large company that is the target of many memes 2. Used a sarcastic joke about compa… https://t.co/PzZ4UanJWt
Интересным фактом поделился сотрудник DICE Микаэль Лагрэ (Mikael Lagré), работавший над Mirror’s Edge и серией Battlefield.
Mikael Lagré @mikaellagre
@Danim8tion @edstub207 First code I ever submitted (a simple if-statement) I somehow broke reloading of all weapons… https://t.co/I5ffhs551D
Mikael Lagré @mikaellagre
@Danim8tion 2. The opening/closing valve animation in first Mirror’s Edge is turning the valve the wrong way. I did… https://t.co/3nGpgDTlfs
Mikael Lagré @mikaellagre
@Danim8tion 3. I couldn’t figure out why DLC worked fine on my machine using my local builds but not for QA on thei… https://t.co/Zxo0uzRz0K
Mikael Lagré @mikaellagre
@Danim8tion 4. Pressed submit instead of save in a web tool so the DLC went all the way to production live environm… https://t.co/lxIBOEDagy
Помимо этого, отметилось и множество менее известных сотрудников различных игровых студий.
Jill Harrington @Jillithe
@Danim8tion Walked into a producer’s office while he was taking with some bigwig and burst into loud tears. I’d jus… https://t.co/OLLcqqYNOK
Jess @JessHider
@Danim8tion I once demoed a game to the head of Apples Worldwide Developer Relations…… on an Android tablet. T… https://t.co/r9TObS92OP
Chris Bischoff @StasisGame
@Danim8tion Pushed an update on Steam that gradually corrupted 30 000 users save games — only noticed it 2 days later.
Cory Haltinner @TheRealCoryH
@Danim8tion @_SteveThornton Oh, I thought of another. My first one on one with my manager at a new job. I was holdi… https://t.co/8amXrxNZpc
Ellen Shelley @artofel
@Danim8tion I once brought down a studio’s entire website… because I thought the code was one big blog post… ?
Источник: DTF